HTML

Prototype - Játékteszt

2010.06.26. 15:48 sheeya

Prototype

A GTA sorozat után szabadon, egyre szaporodnak a sandbox jellegű játékok a piacon. Ezekben nem előre megtervezett, lineáris folyosókon kell végigküzdenünk magunkat, hanem egy hatalmas játszóteret kapunk csomó lehetőséggel, a játék menete pedig a játékoson múlik. Ezt a kategóriát erősíti a Protoype is, amely a nemrég megjelent inFamoushöz hasonlóan új jelentést ad az urbánus káosz fogalmának. De míg az utóbbi sajnos csak PS3-ra jelent meg, Alex Mercer történetét PC-n is élvezhetjük a Radical Entertainment jóvoltából, akik továbvitték az Incredibe Hulk: Ultimate Destructionnel elkezdett vonalat.


A történet ott kezdődik, hogy Alex egy hullaházban tér magához, és a boncolni készülő vegyvédelmi ruhás dokik őszinte meglepetésére felkel a tepsiből, és futva távozik a helyszínről. Ez viszont csak a kezdete a nem mindennapi dolgoknak Manhattan életében. Mercer úr ugyanis amnéziás, fogalma sincs róla, hogy ki ő, miért volt a hullaházban, és hogy egyáltalán miért tud olyan dolgokat tenni, amelyeket eddig csak szuperhősös filmekben láthattunk. Alex ugyanis képes függőleges házfalakon felfutni, hatalmasakat ugrani, siklani a levegőben, autókat hajigálni, és ez még csak a kezdet. A történetet Alex szemszögéből követhetjük nyomon, amolyan visszaemlékezés formájában.

Először is eszébe jut, hol lakik, így mindenekelőtt Alex lakására kell ellavíroznunk a most még egészen rendben lévő városban. A játék Manhattan szigetén játszódik, ahol az egész szigetet keresztül-kasul bejárhatjuk már a játék kezdetén is. Hatalmas a játéktér, és Alex sebességétől ? na meg a mi ügyességünktől ? függően akár több mint 5 percbe is beletelhet, mire átjutunk az egyik végéből a másikba. Elég sok híres helyszínt és épületet találunk a játékban, ami biztosít minket afelől, hogy New York szívében járunk. Chrysler Building, Empire State Building, Central Park, Harlem és még sok már nevezetes helyszín és épület vár arra, hogy kalandjaink során futkározásaink és pusztításaink színhelye legyen. Amikor megérkezünk Alex lakásához, állig felfegyverzett katonákat találunk, akik nyilvánvalóan Alexre várnak. Viszont valahogy be kell jutnunk anélkül, hogy felkeltenénk a derék bakák figyelmét. Itt jön képbe a játék egyik legmeghatározóbb eleme, a consume, avagy bekebelezés. Itt aztán szó szerint az vagy, amit (vagy akit) megeszel. Alex ugyanis képes bárkit a saját testébe olvasztani egy kis véres animáció kíséretében, ezzel felvéve annak külsejét, megszerezve életerejét és emlékeit. Rengeteget fogjuk ezt használni a játék során, ugyanis bizonyos karakterek emlékein keresztül ismerjük meg tulajdonképpen a történetet, ezen kívül életerőt és álcát is így szerezhetünk. Ahogy főhősünk nyeri vissza az emlékeit, úgy válik világossá minden szépen lassan. Ezekből az emlékképekből épül fel a Web of Intrigue, azaz a "Cselszövés hálója", amit összerakva felgöngyölíthetjük a nagy összeesküvést, a város szomorú sorsa és Alex között fennálló köteléket.


Így hát keresni kell egy jóképű bakát, majd a bőrébe bújva egyszerűen besétálhatunk a kéglibe. Persze nem csak katonákkal lesz dolgunk a játék folyamán, az túl egyszerű lenne. Egy ismeretlen vírus is felütötte a fejét a szigeten, mely ahelyett hogy megtizedelné a lakosságot, vérszomjas zombit csinál belőlük. Ekkor jelenik meg egy igen titokzatos fegyveres szervezet, a Blackwatch, akik könyörület nélkül ellepik a várost tankokkal és helikopterekkel, hogy megfékezzék a járványt. Így aztán hatalmas csatatérré változik Manhattan, a zombik és a két katonai csoport között pedig ott rekedünk mi, akire mindenki vadászik. Persze rajtunk kívül egymással is eléggé el vannak foglalva a felek, így a városban járva-kelve (repkedve), szemtanúi lehetünk kisebb-nagyobb összecsapásoknak. A térképen nyomon követhetjük, hogy a város mely részeit foglalták el a zombik és melyeket uralja a katonaság, ez pedig a játék menetével folyamatosan változik. Később előkerül Alex húgocskája és a volt nője is, valamint kormányzati emberek, katonai vezetők és egy gonosz mamutcég, akik mind részei a történetnek.

Persze sűrűn elő fog fordulni, hogy egy nagyobb hirig közepébe csöppenünk, például egyedül egy egész szakasznyi gépesített gyalogság ellen. Szerencsére a futkározáson és repdesésen kívül egyéb szuperképességekkel is megáldott minket a genetika. Képesek vagyunk mindenfélét kialakítani az Alex testét átjáró rejtélyes, sötét anyagból. A karmokkal parizer módjára szeletelhetjük az embereket, a buzogánnyal tankokat döngölhetünk a földbe, az ostorral még akár helikoptereket is lekaphatunk a levegőből ? minden helyzetre megvan a megfelelő eszközünk. Persze ha nem akarunk átváltozni, maradhatunk a jól bevált módszereknél is, autókat, tereptárgyakat és persze embereket hajigálhatunk mindenfelé, a katonáktól elvett fegyverek garmadájával irthatjuk a népességet, de akár beugorhatunk tankokba, APC-kbe, és helikopterekbe is, ha úgy tartja kedvünk: Alex bármilyen fegyvert tud kezelni és bármit elvezet. De csak akkor, ha megvan hozzá a képzettségünk.


Képzettségeket megfelelő számú evolúciós pontból tudunk vásárolni, amit az ellenfelek kitartó kaszabolásával és a küldetések után kapunk. Így fejleszthetjük a fegyverarzenálunkat, a karmot, a pörölyt, gyorsabb futást, ugrást és bekebelezést vásárolhatunk, és persze a játék legdurvább fegyvereit is, a Devastator Attackeket. Ha elég magasra tornásszuk fel Alex életerejét, lehetőségünk van elsütni a Devastator támadások egyikét, amelyet a videókban is láthattunk. Az egyiknél hatalmas csápok csapnak ki főhősünk testéből, egy jó nagy sugarú körben megritkítva a populációt, egy másikkal hatalmas tüskéket növeszthetünk a betonból, felnyársalva mindent és mindenkit a közelünkben, és ehhez hasonlók. Ezeknek a támadásoknak a kivitelezése elég nehéz, viszont nem a játékmenet miatt. A bűnös az irányítás.

A fejlesztők meg sem erőltették magukat, úgy ahogy van, átrakták a konzolos irányítást PC-re. Futkározásnál és sima verekedésnél még nem is olyan vészes, de amint megkapjuk az első kombóinkat és különleges képességeinket, igencsak bedurvul a dolog. A célzási rendszer pocsék. Elvileg a Tabot nyomva tartva és az egeret mozgatva tudunk célpontot választani, viszont ez nem igazán működik. Ezen kívül a kombók és speckó mozdulatok kivitelezése igazi rémálom, mert az összes ilyen mindössze 4 gombra van leosztva. Ez egy idő után nagyon frusztráló tud lenni, főleg ha már összes kombót megvettük, mert akkor aztán hatalmas káosz lesz az irányítás az összeakadó mozdulatok miatt, egy csata közepén pedig, mondanom sem kell, élet-halál kérdése, hogy azt tegye a karakterünk, amire mi utasítjuk.


Sajnos itt nem érnek véget a negatív dolgok, ugyanis a grafika sem valami tökéletes. Az épületek és a környezet iszonyat szürke, mintha valaki egy doboz LEGO-t borított volna a játéktérre. Hatalmas, szögletes épületek, téglalapok és kockák, semmi változatosság, sehol egy horpadás vagy ledőlt ház, túl steril egy zombi-apokalipszishez képest. A katonák mind ugyanúgy néznek ki az utolsó pixelig, ahogyan az autókból és a járókelőkből is csak egy-két modell van. Egy fajta tank, egy fajta APC, két helikopter, ennyi. Minden szürke és a nagy tömeg ellenére is sivárnak hat, ami rettentően unalmassá válik egy idő után. Alex animációi viszont meglepően jóra és hangulatosra sikeredtek ? ha sikerül egy pár mozdulatot megfelelően összekombózni, hatalmas élmény és látvány a harc. Ezen kívül meglepően folyamatos a játék, elég keveset töltöget a hatalmas területhez és részletességhez képet. Indítástól számítva pár pillanat alatt már vígan ugrándozhatunk a Blackwatch katonák kiontott beleiben.

Igencsak sajnálom, hogy a küldetések mind egy kaptafára készültek. Menj ide, nyírd ki ezt, menj oda és robbantsd fel azt, menj amoda, kebelezd be amazt, kb. ennyi. Nem aknázzák ki az Alex speciális képességeiben rejlő lehetőségeket. Vannak melléküldetések is, amolyan arcade jellegűen, gyűjtögethetünk gömböket, futkározhatunk checkpointokhoz időre, repülhetünk célba, vagy ész nélkül mészárolhatunk pontokért, ami önmagában nem rossz móka, de nagyon elüt a fősztoritól és megtöri a játékmenetet. Nem hiszem, hogy Alexnek lenne ideje vagy kedve csak úgy futkározni és repdesni egy zombikkal és katonákkal teli harcmező közepén. Ha már itt tartunk, a városban hatalmas a káosz, ami persze érthető, viszont amikor egy négyzetméterre jut két civil, négy katona, hat zombi és egy tank, akkor már nem olyan mókás a dolog. Nem egyszer azért haraptam fűbe a betonon, mert annyian támadtak egyszerre, hogy mozdulni nem tudtam, csak estem-keltem, és nem volt kiút, erre persze a nehézkes irányítás is rásegített. Szerencsére a játék automatikusan ment majdnem minden sarkon, így nem túl nagy megrázkódtatás, ha egyszer-egyszer otthagyjuk a fogunkat, majdnem onnan folytathatjuk, ahol elhaláloztunk.


Nem véletlenül említettem az inFamoust a cikk elején, ugyanis kísérteties a hasonlóság a két játék között. Két egyszeri ember, aki akaratán kívül szuperképességekre tesz szert egy vírussal fertőzött nagyváros közepén, majd kénytelen minden erejét latba vetve végigvérengzenie magát az ellenfelek véget nem érő áradatán, hogy megtalálja a választ. Mindkettejük testét átjárja az erő, Alexnél a sötét dzsuva, Cole-nál a villany, amely segítségével képesek a levegőben siklani, gyógyulni, falon szaladgálni, kocsikat hajigálni stb. Mintha egymástól lopták volna az ötletet, a játékmenet totálisan, de a történet is majdnem egyezik. Egy nagy különbség azonban mégis van, méghozzá az, hogy az inFamous szinte minden tekintetben lekörözi a Prototype-ot. Grafika, tálalás, küldetések, mini-videók, irányítás (na jó ez övön aluli kicsit), játékmenet, történet... minden. Sajnos azt kell mondjam, itt a PS3 tulajdonosok jobban jártak. A Prototype egy kicsit befejezetlennek tűnik a rivális mellett, mintha túl korán adták volna ki. Viszont kategóriájában egyáltalán nem rossz játék a Prototype, kisebb-nagyobb hibái ellenére elég sok időt el lehet szórakozni vele, és meglepően jó stresszlevezető. :-) A történet kicsit kusza ugyan, és az irányítással sincs minden rendben, viszont a játékbeli szabadság hihetetlen nagy, és hatalmas élmény felhőkarcolók közt ugrálni, autókat hajigálni helikopterekre és masszív mészárlásokat rendezni New York utcáin. Minden PC tulajnak melegen ajánlom.


képek a Játékból :


[url=http://images.google.hu/images?hl=hu&q=prototype&um=1&ie=UTF-8&ei=RXOOSpyWNoiLsAa3hYSoDA&sa=X&oi=image_result_group&ct=title&resnum=4]Prototype képek!!...[/url]

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://gameshow.blog.hu/api/trackback/id/tr142111707

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása